DEĞERLENDİRMEYİ YAPAN KİŞİNİN |
|
ADI-SOYADI |
Özber Çetin |
UNVANI |
13. Meslek Komite Başkanı |
DEĞERLENDİRME TARİHİ (gün/ay/yıl) |
23 Ekim 2018 |
DEĞERLENDİRİLEN TOPLANTININ/ORGANİZASYONUN |
||||||
ADI |
Çorlu TSO 13. Meslek Komitesi |
|||||
DÜZENLEYİCİSİ |
Çorlu TSO 13. Meslek Komitesi |
|||||
KONUSU |
Sigortacılık Sektör Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı |
|||||
BAŞANGIÇ TARİHİ |
23/10/2018 |
BİTİŞ TARİHİ |
23/10/2018 |
SÜRESİ |
3 saat |
|
YERİ |
Çorlu TSO Batı Eğitim Salonu |
|||||
NİTELİĞİ |
(X) ULUSAL |
( ) ULUSLARARASI |
||||
ORGANİZASYON İÇERİĞİ |
Odamız 13. Meslek Komitesi tarafından düzenlenen Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren üyelerimizin sorunlarının tespiti ve çözüm önerilerinin bulunması kapsamında 23 Ekim 2018 Salı günü “Sigortacılık Sektör Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı” gerçekleşti. Çalıştaya; Odamız 13. Meslek Komitesi Başkanı Özber Çetin, Başkan Yardımcısı Alev Arslan, Komite Üyeleri; Hüseyin Ersoy, Umut Güngör, Ümit Kurtulmuş, Hüseyin Toker, Seran Bozkurt ve Sigorta Acenteleri Yetkilileri katılımda bulundular.
|
SONUÇ |
(X) ÇOK İYİ ( ) İYİ ( ) ORTA ( ) KÖTÜ
DEĞERLENDİRME: Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası 13. Meslek Komitesi olarak, Meslek Komitesi bünyesinde bulunan Sigortacılık sektöründeki meslektaşlarımız ile yapmayı planladığımız Çalıştay’ın ilkini gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Amacımız aynı komite içerisinde mensubu olduğumuz meslektaşlarımızla sadece dönemsel olarak bir araya gelmek değil, ortak sorunlarımızı belirleyip neler yapabileceğimizi konuşmak ve tartışmaktır. Amaç aynı sektör içerisindeki firmaların birbirleriyle rakip değil de birlikte hareket ederek ortak noktada buluşup sorunları çözebileceğimiz bir noktada olmamız gerekmektedir. Çalıştay’da ortaya çıkan sonuçların katılımcıların önerileri ve çözümleriyle birlikte neler yapabiliriz bunları tartışma fırsatımız oldu. Sorun: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin kararlarında ve yönetmelik değişikliğinde danışmanlık faaliyeti durduruldu. Danışmanlık hizmeti verilememektedir. Bankalar ve bir çok kurum PTT de dahil sigorta kesmektedir. Bu pazarda sigortacılarımız emek vererek meslek sahibi olarak bu noktaya gelindiyse emek verildiyse hiç emek vermeyenlerin hatalı poliçe kesen ve müşteriyi zora sokan bir çok kurumun bu işi yapmasını engellememiz gerekmektedir. Banka poliçe kesiyor. Poliçe banka tarafından yanlış kesiliyor. Sigorta gelip bakıyor eksik sigorta olduğunu görüyor. Arkasından hasarı ödemiyorlar. Müşteriler mağdur oluyor. En büyük sıkıntı işi bilmeyen insanların bu işi yapması. Elimizden yetkiler alındı. IP kısıtlaması getirildi. Müşterinin yanına gidildiğinde elimizdeki notebook ile hiçbir şey yapamıyoruz. E-imza almamız isteniyor. Bunların hepsi masrafa sebep oluyor. Ufak ve yeni kurulan Acenteler bu masraflardan daha çok etkilenmektedir. Yeni kurulan Acentelere Ticaret ve Sanayi Odası tarafından KOSGEB’den alabilecekleri destekler hakkında bilgi iletmeleri gerekmektedir. Çözüm: Bunu Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği engelleyebilir. Bu durumu yukarıya iletebilirsek çözebiliriz. Hedefi belirleyip ilerlememiz gerekmektedir. Talepleri düzgün iletip uygun kapılar çalınmalıdır. Sorun: Yanınızda çalıştırdığınız elemanların veya dışarıdan kişisel bilgilere illegal yoldan ulaşmaya çalışan bazı kuruluşların Acentelerin müşteri portföyünün kişisel bilgilerine ulaşabilme riskine karşı önlemler alınmalıdır. Kişisel Verilere kesinlikle sahip çıkılmalıdır. Çözüm: Etik kurallar çerçevesinde Başbakanlık nezdinde kurulan Kişisel Verilerin Korunması ile ilgili Ankara’da bir Genel Müdürlük var. Kişisel Verilerin Korunması kapsamında herhangi bir bilginiz veya verinizin bir başkası tarafından kullanıldığı tespit edildiğinde ve şikayet edildiğinde cezai yaptırımlar uygulanmaktadır. Bizler bu tarz yaptırımlara geçmezsek şikayet mekanizmasını uygulamazsak bazı kişiler bizlerin verilerini kullanmaya devam edecekler. Böyle bir tespit yapıldığında bu konunu üst mercilere iletilmesi gerekmektedir. Sorun: Sektörde uygulanan farklı fiyat politikaları, Banka satışları kaynaklı rekabet, Düşük Komisyon gelirleri, İnternet satışlı kaynaklı rekabet, Artan maliyetler, Civarda bulunan Acentelerin çokluğu, Müşterilerin sigorta konusunda bilgi eksikliği, Sektörün itibarının düşük algılanması, Yasal ve hukuki düzenlemelere adaptasyon sağlamak, Bölgesel sosyo ekonomik gelişmişlik seviyesi, Marmara Bölgesinde banka satış kaynaklı sorunlar, Kalifiye işgücü eksikliği, Teknolojik altyapı eksikliği, Bankalar pastayı büyütmektedir. Sağlık, Kasko ve Ferdi kaza almaktadırlar. Olmayan bir pazarı oluşturmaktadırlar. Haksız rekabet ve güven eksikliğinin önüne geçilmelidir. Çözüm: Çalıştay’da sektörün giderek artan sigorta maliyetleri konusu detaylı olarak irdelenmiş ve sektöre menfaat sağlayacak iyileştirmelerin bir an evvel hayata geçirilmesi yönünde görüş alışverişinde bulunulmuştur. Yatırımın Çorlu’da yapılması hizmetin Çorlu’dan karşılanması, 2019 Ocak ayı içerisinde ikinci Çalıştayın yapılması ve Çorlu sigortacı profesyonellerinin Çorlu TSO’da tek yumruk olması konusunda fikir birliğine varıldı. Sorun: Sektörde operasyonel giderler çok yüksek. Bir elemanın maliyeti asgari olarak 3.000-3.500 TL dir. Kira giderleri de olmak üzere Acentelerin üzerinde ciddi bir yük var. Her Acentenin de kendine göre bir portföyü var. Hasar takibi konusunda yetersiz kalıyoruz. Bunun için de bir istihdam yapılması gerekiyor. Satışta pastayı büyütmekle ilgili de geride kalıyoruz. Çorlu’da Bankaların payını nasıl daha çok ele geçirebiliriz, dijitalle ilgili nasıl bir platform oluşturabiliriz ve nasıl adapte olabiliriz konuları önem taşımaktadır Çözüm: . Bizlerin birleşip güç olması gerekiyor. Eğer birleşmezsek yok olmayla karşı karşıya kalabiliriz. Bunlar gerçekleşirse etik değerler ortaya çıkacaktır. Bunun için de Çorlu Sigortacılar Platformu’nun oluşturulması gerekmektedir. Kurmayı planladığımız bu platformu geliştirelim. Bir araya gelerek giderek büyüyebiliriz. Sorun: Büyük Sanayi kuruluşları sigorta hizmetlerini İstanbul’a yakınlığımızdan dolayı İstanbul’da karşılamaktadır. Sigorta Acentelerinin sanayicilere yakın olması gerekmektedir. Çözüm: Sigorta ihtiyaçlarının ilçemizden karşılanması amacıyla; Sanayici ve işverenlere tavsiye niteliğinde, Çorlu TSO’ya kayıtlı tüm sigorta acentelerinin iletişim bilgilerinin gönderilmesi hususu ele alındı. Sorun: Türkiye’de sigorta konusunda 30 – 40 tane aktör var. Bu sigorta şirketlerinin kendisi de haksız rekabet, Sigorta Acentesi olabilme yetisi konusunda potansiyel sıkıntılara yol açmaktadır. Çözüm: Bunun için basını kullanmamız gerekmektedir. Basını kullanabilecek bir konu bulmamız lazım. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ni ve Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası’nı incitmeyecek bir üst başlık belirlemeliyiz. Basına konu olabilecek bir serzenişimizi ortaya koyup dikkat çekmeliyiz. Bunu gerçekleştirebilecek vizyondayız. Bu büyük aktörlerin ve şirketlerin de dikkatini çekebilecek bir konu üzerinde yoğunlaşıp buna göre bir yol almalıyız. Sorun: İstanbul Ticaret Odası’ndan alınan bilgiye göre; Odamız faaliyeti sigorta acenteliği olmayan, ancak sigorta acentesi gibi poliçe pazarlaması ve satışı yapan firmalara yönelik yapılan denetimler sonucu TOBB’a sunulmaktadır. İllegal olarak sigorta acenteliği faaliyeti yapan firmaların adres ve fotoğraflarını içeren dilekçenin iletilmesi hususu söz konusudur. Çözüm: Bizlerde bu uygulamayı gerçekleştirmeliyiz. Bildiğiniz varsa mutlaka Odamıza iletiniz. Bizler de bu verileri ilgili yere iletebilmeliyiz. |
- KURUMSAL
- Yönetim Kurulu Başkanı İzzet VOLKAN
- Meclis Başkanı Erdim NOYAN
- Misyon, Vizyon, Politika ve Değerler, SWOT Analizi
- Akredite Oda
- Mevzuat
- Tarihçe
- Çorlu TSO Stratejik Planı
- Çorlu TSO Faaliyet Raporu
- Yönetim Kurulu
- Meclis
- Organizasyon Yapısı
- Komisyon ve Kurullar
- Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu Başkanlarımız
- Geçmiş Dönem Meclis Başkanlarımız
- Çorlu TSO Personeli
- Çorlu TSO Etik Kuralları
- Üyelik ve İştirakler
- Tekirdağ Genç Girişimciler Kurulu
- Çorlu TSO Ormanı
- Çorlu TSO İlköğretim Okulu
- Çorlu TSO Tanıtım Filmi
- Çorlu TSO Yeni Hizmet Binası Görselleri
- Kurumsal Kimlik Kılavuzu ve Logolar
- HİZMETLER
- Ticaret Sicil İşlemleri
- Oda Sicil İşlemleri
- Faaliyet Belgesi
- Sigortacılık Levha Kaydı
- Kapasite Raporları
- Muhtelif Ekspertiz Raporları
- Salon Kiralama
- Yerli Malı Belgesi
- İmalatçı Belgesi
- Oda Hizmet Standartları
- Dolaşım Belgeleri (Menşe, Atr, Eur1)
- Rayiç Fiyatlarının Belirlenmesi
- İş Makinalarının Tescili
- Türk Malı Belgesi
- Onay Hizmetleri
- Fatura Tasdik İşlemleri
- Çıraklık Sözleşmesi Onayı
- Bağ-Kur İle İlgili İşlemler
- Kamu Kuruluşları İle İlgili Talepler
- Üye Kimlik Kartı
- İndirim Sağlayan Kuruluşlar
- Üye Bilgi Güncelleme
- Üyelerimizin Kampanyaları
- Türk Patent ve Marka Kurumu Bilgi / Doküman Birimi
- İnternet Alan Adları (İAA) Uyuşmazlık Başvurusu
- Trakya Dış Ticaret İstihbarat Merkezi
- BÖLGEMİZ HAKKINDA
- PROJELER
- BİLGİ MERKEZİ
- Odamız Üyeleri
- Bilgi Edinme Kanunu
- İhale İlanları
- Gerçek Kişi Başvuruları
- İhracatçı Üye Listesi
- Tüzel Kişi Başvuruları
- Banka Hesaplarımız
- Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
- Teşvik Ve Yatırımlar
- İş Birliği Teklifleri
- Zoom Programı Kullanım Kılavuzu
- Fiyat Endeksleri
- Mali Takvim
- Yararlı Bağlantılar
- Haftalık Ekonomi Bülteni
- BİZE ULAŞIN