ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI

EN DE

Çorlu TSO ve ABİGEM İşbirliğiyle Stratejik Pazarlama ve Satış Yönetimi Eğitimi Gerçekleştirildi

6 Ocak 2010
Çorlu TSO ve ABİGEM İşbirliğiyle Stratejik Pazarlama ve Satış Yönetimi Eğitimi Gerçekleştirildi

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası (Çorlu TSO) ve AB İş Geliştirme (ABİGEM) işbirliği ile  eğitmenliğini Zeynep TURA’nın yaptığı “Stratejik Pazarlama ve Satış Yönetimi” eğitim semineri 06 Ocak 2010  Çarşamba günü Çorlu TSO Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
      Eğitmen Zeynep TURA  sunumunda “Pazarlama, Müşterinin gereksinimlerini ve beklentilerini anlama ve bu çerçevede hizmetlerin nasıl tasarlanıp  sunulabileceğini planlama işlemidir. Ürünler, hizmetler, tecrübeler, olaylar, kişiler, mekanlar, mülkiyet  hakkı, kurumlar, bilgi ve fikirler pazarlanabilir. Çağdaş pazarlama anlayışı ile gündeme gelen “tüketici tüm pazarlama çabalarının odak noktasıdır” görüşünden hareketle, bugünün pazarlama iletişimi çalışmalarına damgasını vuran yaklaşım “etkili pazarlama iletişimi çabalarının odak noktası tüketicinin ve kitlelerin zihninde yer alabilmektir” diyebiliriz. Günümüzde yaşanan kriz ve rekabet ortamı şirketlerin satış elemanları üzerinde ağır bir baskı oluşturuyor. Şirketler gerek üretim gerekse satış ve pazarlama kanallarını çağın gereklerine göre sürekli iyileştiriyor ve geliştiriyor. Satış teşkilatının değişimleri takip etmesi ve takım çalışmasının gerekliliklerini algılamaz ise hedeflere ulaşılamıyor. Müşteriye değer verme ve ihtiyaçlarını anlama yönünde çalışanların sahip olması gereken iletişim becerileri, esnek olma ve şikayetleri etkin çözümleme konularında yeterlilik kazanmalarını sağlamak ve kişisel gelişim standartlarını arttırmaktadır. Kolaylaşan iletişim, etkileşim, ulaşım, daha entegre ticari birliktelikler, yaygınlaşan çok uluslu şirket kültürleri, hızlı hareket edebilen para, servis sektörünün artışı güncel iş ve yaşam trendleri arasında yer almaktadır. Son 10-15 yılda değişen pazarlama anlayışı, ticarete katılan dinamik ve yoksul ülkeler, artan marka yönetimi ve iletişimin önemi, G8’in alım potansiyelindeki değişiklikler, Jeopolitik ekonomik değerlerde değişiklikler, azalan kaynaklar ve çevre sorunlar değişen dünyamızın bir göstergesidir” dedi. Ayrıca E-ticaretin önemi, müşteri memnuniyeti, müşteri odaklı kurumlar hakkında katılımcılara bilgiler verdi.